LED2Leap intenzív műhely - nemzetközi hallgatói workshop a MATE Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézet szervezésében

Augusztus 26. és szeptember 3. között sikeresen lezajlott a LED2LEAP Erasmus+ együttműködés magyarországi intenzív programja. A LED együttműködés folytatásaként 2019-ben indult LED2Leap projektben 5 ország (Németország, Olaszország, Svédország, Hollandia és Magyarország) felsőoktatási intézeteinek és szakmai szervezeteinek oktatói és hallgatói vettek részt. A LADDER (LAboratórium Diákokkal a DEmokratikus köRnyezetèrt) fedőnevet viselő 10 napos nemzetközi workshopon a partneregyetemek hallgatói és oktatói a miskolci Dr Ámbédkar Iskola tanáraival, diákjaival dolgoztak együtt az iskolakörnyezet közös megújításán. A hallgatók miután megismerkedtek a helyi táji és társadalmi jellemzőkkel, gyakorlatban is kipróbálhattak néhány részvételi tervezési módszert, eszközt. A nemzetközi együttműködés nevében megjelenő LEAP vagyis Learning, Empowerment, Agency, Partnership (tanulás, felhatalmazás, ügynökség, partnerség) a hallgatók missziójává vált a hét során. Abban próbálták segíteni az iskolaközösséget, hogy hogyan és mit tanulhatnak az őket körülvevő környezetből; hogyan lehet demokratikusabb a környezet alakításával kapcsolatos döntéshozatali folyamat; hogyan érhető el, hogy az iskolaközösség jobban törődjön a környezetével; és hogyan lehetne jobb partnerségi kapcsolatokat kiépíteni a többi érdekelt csoporttal. Az intenzív program csúcspontja a szeptember 2-ai közösségi építés volt, amikor az iskola tanáraival és diákjaival közösen váltottunk valóra néhány, az iskolaközösség által kiválasztott beavatkozást. A program szervezésében és lebonyolításában a kultúrAktív Egyesület volt legfőbb segítőnk és partnerünk.
LED2Leap Intensiv program - international student workshop organized by MATE
Institute of Landscape Architecture, Urban Planning and Garden Art
This 1st Intensive Program of the LED2LEAP Erasmus+ collaboration has took place in Hungary between the 26th of August and the 3rd of September. The collaboration started in 2019 as a continuation of the LED project (Landscape and Democracy), with participation of several institutions from 5 European countries: Germany, Italy, Sweden, Holland and Hungary. Students and lecturers from the partner universities participated in the 10-days workshop organized as part of the LADDER (LAboratory with stuDents for a DEmocratic enviRonment) project to work closely together with the school community of the Dr Ámbédkar School in Miskolc on the democratic renewal of the school environment. After getting acquainted with the local landscape and social characteristics, the students were able to try out some participatory planning methods and tools in practice. LEAP - refering to Learning, Empowerment, Agency, Partnership - became the mission of the students during the intensive program. Young landscape architects tried to help the school community how and what they could learn from the school environment; how to make the decision-making process for shaping the environment more democratic; how to get the school community to care more about its environment; and how to build better partnerships with other local stakeholders. The culmination of the intensive program was on the 2nd of September, when we worked with school teachers and students to implement some of the interventions selected by the school community. In organizing and conducting the program, the kultúrAktív Association was our main helper and partner.